LEADER ir mērķtiecīgas un savstarpēji koordinētas aktivitātes lauku attīstības veicināšanai. Viens no LEADER pieejas pamatprincipiem ir pieeja no “apakšas uz augšu”, kad iniciatīva nāk no vietējiem iedzīvotājiem, iesaistoties savas teritorijas problēmu identificēšanā un risināšanā.

Vietējā rīcības grupa (VRG)
ir publisko un privāto partneru apvienība, kas darbojas noteiktā teritorijā Lauku attīstības programmas pasākumu ietvaros  ar iedzīvotāju skaitu robežās
no 10 līdz 65 tūkstošiem.

Sabiedrības virzīta vietējās attīstības (SVVA) stratēģija ir VRG izstrādāts daudznozaru stratēģiskais plāns, kas nosaka un pamato vietējās teritorijas attīstības prioritātes un pārmaiņu nepieciešamību.
2014.-2020.gada plānošanas periodā sabiedrības virzītas vietējās attīstības pieejas galvenie mērķi un uzdevumi ir sniegt atbalstu lauku kopienu ilgtspēju veicinošām vietējās attīstības iniciatīvām, uzlabojot sociālo situāciju laukos, veidojot labvēlīgu vidi dzīvošanai, uzņēmējdarbībai un lauku teritoriju attīstībai.

Pētījums "Stopiņu novada un Salaspils pagasta iedzīvotāju uzņēmējdarbības potenciāla izvērtējums"

Pēc biedrības "Stopiņu Salaspils Partnerība" pasūtījuma tika veikts pētījums "Stopiņu novada un Salaspils pagasta iedzīvotāju uzņēmējdarbības potenciāla izvērtējums" Tā mērķis ir izpētīt Stopiņu novada un Salaspils pagasta iedzīvotāju uzņēmējdarbības potenciālu, un izstrādāt priekšlikumus turpmākai uzņēmējdarbības vides attīstības veicināšanai.

"Ja vēlamies Eiropā stimulēt attīstību, tad mums jāsāk ar mazajiem un vidējiem
uzņēmumiem. Eiropas uzņēmējdarbības potenciāls netiek izmantots pilnībā. 45 % no visiem
Eiropas Savienības iedzīvotājiem vēlas būt paši sev noteicēji, ja vien varētu, bet patlaban
pašnodarbināto ir tikai vidēji 10 %. Ja mēs varētu šo daļu palielināt, mums varētu būt miljoniem
jaunu inovatīvu un radošu uzņēmumu, kuri palīdzētu radīt darbavietas, atdzīvinātu Eiropas
ekonomikas bāzi, spēcinātu to un padarītu izturīgu pret ekonomikas vētrām."
Antonio Tajāni, Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks


Uzņēmējdarbības veicināšana var kļūt par izšķirošu faktoru veiksmīgai ekonomisko un
sociālo izaicinājumu pārvarēšanai mūsdienu sabiedrībā.
Dažādi pētījumu virzieni saistībā ar uzņēmējdarbības vides attīstību un uzņēmēju
iniciatīvas veicināšanu aptver vadībzinātni, sociālo psiholoģiju, ekonomiku, socioloģiju,
politoloģiju u.c. nozares. Pētnieki vairākus gadu desmitus ir centušies saprast, kas mudina
cilvēkus uzsākt savu uzņēmējdarbību, kādas ir nepieciešamās personiskās īpašības, prasmes,
kādi apstākļi ietekmē indivīdu lēmumus par labu uzņēmējdarbības uzsākšanai un kas no visa
minētā nosaka uzņēmējdarbības iznākumu, vai uzņēmējdarbības iznākumu ir iespējams
prognozēt, izmantojot minētos radītājus, u.c.
Uzņēmējdarbības potenciāls ir viens no rādītājiem, ko var izmantot, analizējot
sabiedrības vai tās daļas attieksmi un nodomus attiecībā uz sava biznesa uzsākšanu. Tādējādi ir
iespējams novērtēt to, kas ir galvenie šķēršļi tiem iedzīvotājiem, kas nav iesaistījušies
uzņēmējdarbībā – nevēlēšanās, bailes, informācijas vai zināšanu trūkums, u.c. Šī informācija,
savukārt, noder dažādu risinājumu alternatīvu izstrādē un lēmumu pieņemšanā.
Kas ir nepieciešams, lai uzsāktu veiksmīgu uzņēmumu? To pētījuši dažādu nozaru
pētnieki, secinot, ka nav iespējams to prognozēt, tikai vērtējot personības iezīmes, attieksmes,
pieredzi, izglītību – to nosaka ļoti daudzi dažādi faktori, turklāt pētījumi sniedz dažādus
secinājumus par dažādo faktoru ietekmi. Tomēr tiek secināts, ka indivīda nodomus attiecībā uz
uzņēmējdarbības uzsākšanu ietekmē personības iezīmes un prasmes (iekšējie faktori) un
situācijas konteksts (ārējie faktori) (Fini, 2010).

Pētījums

noderīgas saites:

http://www.lad.gov.lv http://llf.partneribas.lv/ http://www.zm.gov.lv/ http://www.laukutikls.lv/

Dizains: BrandComb

Izstrāde: AZwebaģentūra